Omasta konsertistanne voitte ilmoittaa meille sähköpostilla osoitteeseen info, ks. ohjeet sivulla Ilmoita konsertista.

Tulevat konsertit

Vie veneeni Kuurinmaalle - Siller-kuoron kevätkonsertti

la 25.5. klo 19 Balderin sali, Aleksanterinkatu 12, Helsinki

Liput ennakkoon: aikuiset 13 €, nuoret (7-17 v.) 8 €, alle 7-vuotiaat ilmaiseksi
Liput paikan päällä: aikuiset 15 €, nuoret (7-17 v.) 10 €, alle 7-vuotiaat ilmaiseksi
Lippuja voi varata ennakkohintaan siller(at)siller.fi
Esiintyjät: Latvialais-suomalainen kuoro Ziemelmeita ja Suomen virolaisten kuoro Siller

Konsertin kuvaus: Puhu tuuli purteheni, vie veneeni Kuurinmaalle, on muinoin laulettu monella kielellä Itämeren rannoilla. Vuosituhansien ajan Itämeren heimot ovat sekä asuneet rinnakkain että sekoittuneet. Ne ovat sekä sotineet että liittoutuneet keskenään. Morsiamen hakeminen meren takaisesta maasta on sekä muinainen että nykyaikainen käytäntö Itämeren alueella. Kaikki nämä kirjavat vaiheet ovat jättäneet jälkiä kieliimme, kulttuuriimme ja lauluihimme. Ne ovat läsnä muinaisissa kansanlauluissa, itsenäisten kansojen ja valtioiden syntymähetkinä luoduissa sävelmissä sekä nykyaikaisen musiikin sykkeessä.

Oodi elämälle

ke 29.5. klo 19 Helsingin keskustakirjasto Oodi, Maijansali
BellaCantan “Oodi elämälle” on monitaiteellinen kokonaisuus, jonka kantavana teemana on kuvaus ihmisyydestä niin kauniina kuin kaunistelemattomanakin.
Kokonaisuus tuo esiin tunteiden moninaisen kirjon, ilon ja surun.
Vapaa pääsy, käsiohjelma 10 €.

Elegian kevätkonsertti "Viluisella rannalla"

ti 11.6. Herttoniemen kirkko, Helsinki
konsertti on osa Metrolla musiikkiin -tapahtumaa
Vapaa pääsy

Kotilies liki aavaa merta

pe 28.6. klo 19 Raahesali
su 30.6. klo 18 Raahesali
Raahen Laulutoverit
Liput 20/15 €

Opi perusasiat - Koiton Laulun konsertti

su 1.9. klo 15, Kokous- ja konferenssikeskus Paasitorni, Paasivuorenkatu 5, Helsinki
Koiton Laulun konsertti on 100-vuotista sivistystyötään juhlivan Työväen Sivistysliiton juhlakonsertti.

Juhlakonsertin ohjelmisto ottaa kantaa rauhan, tasa-arvon ja ympäristön puolesta. Lienee ensimmäinen kerta, kun samassa konsertissa kuullaan Bertolt Brechtin Oppimisen ylistys sekä Hanns Eislerin sävellyksenä 1930-luvulta että Eero Ojasen uudempana sävellyksenä 1970-luvulta. Yhtyeessä esiintyvät itse Eero Ojanen, piano, Häkä Virtanen, basso, ja Pekka Nyman, lyömäsoittimet. Uusia lauluja edustaa mm. Markku Nikulan säveltämä Aseettomuuden voima ja tutumpia Buchenwaldin hälytys sekä tietysti Veli, sisko. Konsertti huipentuu Koiton Laulun taiteellisen johtajan Tomas Takolanderin säveltämään sivistysaiheiseen kantaattiin kuorolle, orkesterille ja baritonisolistille. Kantaatin esittävät Koiton Laulu ja Helsingin Konservatorion orkesteri Helsinki Concordia sekä bassobaritoni Antti Mähönen, johtajana Tomas Takolander.

Liput www.tiketti.fi

Matkalla Suomessa