Puhallinorkesterien SM-kilpailut järjestetään 7.–8.5.2022 Tampereella Tampere-talossa. Järjestäjänä toimii Tampereen Puhallinorkesteriyhdistys ry eli Tampu.

Tampu on antanut seuraavan tiedotteen koskien kilpailujen siirtämistä keväälle 2022:

Tampereen Puhallinorkesteriyhdistys ry
TIEDOTE 30.10.2020

Puhallinorkesterien SM-kilpailu siirtyy keväälle 2022

Tampereen puhallinorkesteriyhdistys ry siirtää ensi keväälle suunnitellun puhallinorkesterien suomenmestaruuskilpailun järjestettäväksi 7.–8.5.2022 Tampere-talossa. Tähän ratkaisuun päädyttiin neuvotteluissa valtakunnallisten puhallinliittojen Suomen Puhallinorkesteriliitto (SPOL), Suomen Työväen Musiikkiliitto (STM) ry, Soitinmusiikkiliitto (SOLI) ja Finlands svenska sång- och musikförbund (FSSMF) kanssa.  Koronan takia monet kilpailuun osallistuvista orkestereista eivät ole pystyneet säännölliseen harjoitteluun, ja mikäli tilanne pitkittyy, valtakunnallisen suurtapahtuman järjestäminen voi olla vielä ensi keväänä mahdotonta.
Uusista ilmoittautumisajoista ja käytännöistä tullaan tiedottamaan keväällä 2021 SM-kilpailun nettisivustolla (www.posmk.fi) sekä alan julkaisuissa ja some-sivustoilla.

Asiaan liittyvät tiedustelut pyydetään lähettämään osoitteeseen Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen., tai puhelimella Päivi Pyymäki, 0400 891 964.

Toivotamme kaikki lämpimästi tervetulleiksi Tampereelle keväällä 2022!

Kilpailuissa järjestetään ensimmäistä kertaa kaikki kilpailusarjat: ammattilaissarja, A-, B- ja C-sarjat sekä vapaa sarja. A-, B- ja C-sarjat ovat kilpailusarjoja. Mikäli ammattilaissarjaan osallistuu vähintään 3 orkesteria, järjestetään ammattilaissarja kilpailusarjana. Muussa tapauksessa se järjestetään katselmussarjana. Lisäksi vapaa sarja järjestetään katselmussarjana.

A-, B- ja C-sarjojen pakolliset teokset on tilattu tamperelaisilta säveltäjiltä Tampun saaman apurahan turvin. Teokset ovat saatavilla kunkin teoksen kustantajalta.

Tiedotus

Kaikki SM-kilpailuihin liittyvä tiedotus ja uutisointi löytyy kilpailujen internetsivuilta osoitteesta www.posmk.fi (POSMK eli Puhallinorkesterien Suomenmestaruuskilpailut).

SM-kilpailulautakunnan (STM, SPOL, FSSMF ja SOLI) tarkastamat SM-kilpailujen säännöt ja ilmoittautumisohjeet löytyvät jo sivustolta.

Lisätietoja suoraan kisasivuilta www.posmk.fi