Puhallinorkesterien SM-kilpailut järjestetään 7.–8.5.2022 Tampereella Tampere-talossa. Järjestäjänä toimii Tampereen Puhallinorkesteriyhdistys ry eli Tampu.

Kilpailuissa järjestetään ensimmäistä kertaa kaikki kilpailusarjat: ammattilaissarja, A-, B- ja C-sarjat sekä vapaa sarja. A-, B- ja C-sarjat ovat kilpailusarjoja. Mikäli ammattilaissarjaan osallistuu vähintään 3 orkesteria, järjestetään ammattilaissarja kilpailusarjana. Muussa tapauksessa se järjestetään katselmussarjana. Lisäksi vapaa sarja järjestetään katselmussarjana.

A-, B- ja C-sarjojen pakolliset teokset on tilattu tamperelaisilta säveltäjiltä Tampun saaman apurahan turvin. Teokset ovat saatavilla kunkin teoksen kustantajalta.

Tiedotus

Kaikki SM-kilpailuihin liittyvä tiedotus ja uutisointi löytyy kilpailujen internetsivuilta osoitteesta www.posmk.fi.

SM-kilpailulautakunnan (STM, SPOL, FSSMF ja SOLI) tarkastamat SM-kilpailujen säännöt ja ilmoittautumisohjeet löytyvät ko. sivustolta.

Ilmoittautuminen kilpailuun on käynnissä. Kilpailuun ilmoittaudutaan sähköisellä ilmoittautumislomakkeella. Ilmoittautuminen on auki 28.2.2022 asti. Osallistumismaksu on 150 € / orkesteri, kun ilmoittautuminen on tehty viimeistään 31.1.2022, ja sen jälkeen 180 € / orkesteri 28.2.2022 asti. Lisätietoja kilpailun internetsivuilta.