Aitoon musiikkikurssien kuoronjohtokurssi järjestetään 28.6.−3.7.2022 Anna Tapion ja Aitoon kouluilla Aitoossa Pälkäneellä.

Kuoronjohtokurssi on tarkoitettu kaikille kuoronjohdosta kiinnostuneille, niin kuorojen varajohtajille, aloittaville kuoronjohtajille kuin myös pitempään kuoronjohtajana toimineille. Kurssi sopii myös kuorolaulajille, jotka haluavat saada lisäoppia kuoroharrastukseensa johtamisen näkökulmasta. Kurssille ovat siis tervetulleita kaikki aloittelijoista kokeneisiin konkareihin!

Kurssin opetus

Kuoronjohtokurssilla opiskellaan kuoronjohdon perustaitoja tiiviissä paketissa: johtamistekniikkaa, kuoron harjoituttamista ja äänenkäytön opettamista kuorolle. Kuoronjohdon opetus tapahtuu ryhmäopetuksena ja kurssin harjoituskuoron muodostavat kurssilaiset itse. Kuoronjohdon opetuksen apuna käytetään videointia.

Kuoronjohtokurssin loppupuolella järjestetään pienimuotoinen konsertti, jossa kaikki kurssin osanottajat esiintyvät kuoronjohtajina ja kurssikuoron laulajina.

Lauluoppilailla on myös mahdollisuus esiintyä oppilasmatineassa kurssin aikana.

Kurssin kouluttajat

Kuoronjohdon kouluttajana toimii Markus Yli-Jokipii.

Kurssihintaan kuuluu kuoronjohto-opetuksen lisäksi yksityistunteja laulussa. Lauluopettajana toimii Leila Saari, joka pitää myös päivittäiset äänenavaukset sekä muuta ryhmäopetusta äänenkäyttöön liittyen.

Lisäopetus

Kurssilaisten on lisämaksusta mahdollista saada opetusta (3 x 30 min) instrumenttiopetuksen soitinvalikoiman soittimissa. Lisätuntipaketteja on tarjolla rajoitettu määrä.

Soittotuntipaketin soitinvalikoima: huilu, oboe, klarinetti, saksofoni, fagotti, käyrätorvi, trumpetti, pasuuna, baritonitorvi, tuuba ja lyömäsoittimet.

Instrumenttiopetuksen opettajat löytyvät Henkilökunta-sivulta.

Kurssihinnat

Kuoronjohtokurssi 570 €
Kuoronjohtokurssi STM:n jäsenille
530 €
Lisähinnat
Soittotuntipaketti 3 x 30 min
75 €

Kurssihinnat sisältävät kuoronjohtokurssin opetuksen ja täysihoidon (ruokailut ja majoitus kahden hengen huoneissa Anna Tapion koululla).

Jos haluat osallistua kursseille ilman majoitusta, voit kysyä kurssihintoja ateriapaketilla STM:n toimistosta (info tai p. 050 414 3442).

Yhden hengen huoneessa yöpyminen on mahdollista lisämaksusta (70 €). Yhden hengen huoneita on kuitenkin rajoitettu määrä, joka varmistuu ilmoittautumisajan päätyttyä.

Kurssille ilmoittaudutaan sähköisellä lomakkeella:

Ilmoittaudu KUORONJOHTOKURSSILLE

Tietojen täyttämisen jälkeen paina "lähetä". Ilmoittautumislomakkeen lähettämisestä ei tule automaattista vahvistusviestiä, vaan Suomen Työväen Musiikkiliiton henkilökunta vahvistaa ilmoittautumisen lähettämällä sähköpostiviestin muutaman päivän sisällä.

Ilmoittautuminen päättyy 1.6.2022.

Aitoon musiikkikursseilla on rajallinen määrä paikkoja ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Kurssien osanottajille lähetetään kesäkuussa kurssikirje ja lasku kurssimaksusta.

Peruutusehdot

Mikäli kurssin osanottaja joutuu perumaan osallistumisensa pätevistä syistä (ns. force majeure, sairastuminen) ilmoittautumisajan päätyttyä, ei peruutusmaksua veloiteta. Muista syistä peruutusmaksu on 70 € ilmoittautumisajan päättymisen jälkeen tehdyistä peruutuksista. Peruutukset Suomen Työväen Musiikkiliiton toimistoon p. 050 414 3442 tai info.

Lisätietoja

Lisätietoja Aitoon musiikkikurssien käytännön asioista voit lukea Yleisinfo-sivulta. Lisätietoja saa myös Suomen Työväen Musiikkiliiton toimistosta, p. 050 414 3442 tai info.