Kuoronjohtokurssi on tarkoitettu kaikille kuoronjohdosta kiinnostuneille, niin kuorojen varajohtajille, aloittaville kuoronjohtajille kuin myös pitempään kuoronjohtajana toimineille. Kurssi sopii myös kuorolaulajille, jotka haluavat saada lisäoppia kuoroharrastukseensa johtamisen näkökulmasta. Kurssille ovat siis tervetulleita kaikki aloittelijoista kokeneisiin konkareihin!

Kuoronjohtokurssilla opiskellaan kuoronjohdon perustaitoja tiiviissä paketissa: johtamistekniikkaa, kuoron harjoituttamista ja äänenkäytön opettamista kuorolle. Kuoronjohdon opetus tapahtuu ryhmäopetuksena ja kurssin harjoituskuoron muodostavat kurssilaiset itse. Kuoronjohdon opetuksen apuna käytetään videointia.

Huom! Aiemmista tiedoista poiketen kurssin opetus toteutetaan 29.-30.6. etäopetuksena ja 1.-3.7. lähiopetuksena Aitoossa.

Kuoronjohtokurssin loppupuolella järjestetään pienimuotoinen konsertti, jossa kaikki kurssin osanottajat esiintyvät kuoronjohtajina ja kurssikuoron laulajina.

Kuoronjohdon kouluttajana toimii Markus Yli-Jokipii.

Kurssihintaan kuuluu kuoronjohto-opetuksen lisäksi yksityistunteja laulussa. Lauluopettajana toimii Leila Saari.

Lisäopetus

Kurssilaisten on lisämaksusta mahdollista saada etäopetusta instrumenttiopetuksen soitinvalikoiman soittimissa. Voit valita lisäopetuksen useammassa oppiaineessa, kussakin joko 150 minuuttia tai 90 minuuttia. Tuntipaketti jaetaan 30–60 min mittaisiin oppitunteihin opettajan kanssa sovittavalla tavalla. Etäopetukseen osallistuaksesi tarvitset mukaan jonkin älylaitteen (älypuhelin, tabletti) tai tietokoneen video- ja ääniyhteydellä.

Kurssihinnat
Kuoronjohtokurssi 320 €
Kuoronjohtokurssi, STM:n jäsenet
Lisähinnat
Soittotuntipaketti* 150 min (etäopetus) 80 €
Soittotuntipaketti* 90 min (etäopetus) 50 €

Kurssihinnat sisältävät kuoronjohtokurssin opetuksen ja täysihoidon (ruokailut ja majoitus kahden hengen huoneissa Anna Tapion koululla).

* Tuntipaketin soitinvalikoima: huilu, oboe, trumpetti ja lyömäsoittimet. Lue lisää instrumenttiopetus-sivulta! Tuntipaketteihin ei sisälly instrumenttiopetuksen ryhmäopetus.

Kaikkia lisätuntipaketteja on tarjolla rajoitettu määrä.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen kurssille on päättynyt, mutta voit tiedustella vapaita kurssipaikkoja STM:n toimistosta, p. 050 414 3442 tai info.

Ilmoittaudu kuoronjohtokurssille!

Ilmoittautuminen on sitova. Aitoon musiikkikursseilla on rajallinen määrä paikkoja ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Kurssien osanottajille lähetetään kesäkuussa kurssikirje ja lasku kurssimaksusta. Kurssipaikan voi vahvistaa maksamalla kurssilaskun eräpäivään mennessä.

Peruutusehdot

Mikäli kurssin osanottaja joutuu perumaan osallistumisensa pätevistä syistä (ns. force majeure, sairastuminen) ilmoittautumisajan päätyttyä, ei peruutusmaksua veloiteta. Muista syistä peruutusmaksu on 50 €. Peruutukset Suomen Työväen Musiikkiliiton toimistoon p. 050 414 3442 tai info.

Lisätietoja

Lisätietoja Aitoon musiikkikurssien käytännön asioista voit lukea Yleisinfo-sivulta. Lisätietoja saa myös Suomen Työväen Musiikkiliiton toimistosta, p. 050 414 3442 tai info.