Aitoon musiikkikursseilla järjestetään instrumenttiopetusta etäopetuksena 29.6.–3.7.2021.

Etäopetusta voi saada seuraavissa puhallinorkesterin soittimissa:

• huilu
  • oboe
  • trumpetti
  • lyömäsoittimet

Instrumenttiopettajat löydät Henkilökunta-sivulta

Opetussisältö

Instrumenttiopetus sisältää etäopetuksena 150 min yksityisopetusta (esim. 5 x 30 min, sovitaan opettajan kanssa) sekä 90 min ryhmäopetusta (esim. 2 x 45 min).

Soittotunneilla keskitytään jokaisen osallistujan henkilökohtaiseen tilanteeseen. Opettajilta voi saada apua ja vinkkejä vaikkapa jokapäiväiseen harjoitteluun tai omaan ohjelmistoon tutustumiseen. Ryhmätuntien aiheet valmistelee jokainen opettaja omalle oppilasryhmälleen. Ryhmätunnit eivät pääsääntöisesti ole soittamisen ohjausta tai kamarimusiikkia, vaan muuten soittamiseen / musiikin harrastamiseen liittyvää opetusta.

Kurssin kohderyhmä

Soittotunnit sopivat kaiken ikäisille, mutta kaikkein pienimpien oppilaiden kanssa olisi hyvä olla aikuinen paikalla varsinkin teknisten asioiden takia. Soittamisen aloittamista emme etäopetuksen kautta suosittele.

Lisäpaketit

Voit valita lisämaksusta kurssisi oheen lisätuntipaketteja yhdessä tai useammassa soittimessa. Kussakin soittimessa voi saada etäopetusta joko 150 min tai 90 min. Tuntipaketti jaetaan 3060 minuutin mittaisiin oppitunteihin opettajan kanssa sovittavalla tavalla.

Tarvittava laitteisto

Tunnit järjestetään etäopetuksena pääosin Zoom-sovelluksen kautta (ohjeita sovelluksen käyttöön ennen kurssia lähetettävässä kurssikirjeessä). Tuntien ajankohdat ja käytettävät ohjelmistot sovitaan opettajan kanssa. Oppilaalla tulisi olla jokin älylaite (puhelin tai tabletti) tai tietokone video- ja ääniyhteydellä ja mahdollisimman stabiili internetyhteys.

Opetuksen aikataulu

Yksityisopetuksen ja ryhmätuntien ajankohdat sovitaan opettajan kanssa ennen opetuksen alkua.

Muu ohjelma

Etäopetuksen osanottajille järjestetään mahdollisuuksien mukaan opetustuntien ulkopuolista ohjelmaa videoyhteydellä. Ohjelmaa suunnitellaan, kun osanottajamäärä ja osanottajien ikäjakauma on tiedossa. Kurssilaisille voidaan myös järjestää mahdollisuuksia keskinäiseen yhteydenpitoon esim. WhatsApp-sovelluksen kautta.

Kurssihinnat
Instrumenttiopetus (puhallin- ja lyömäsoittimet)
100 €
Instrumenttiopetus STM:n jäsenryhmien jäsenille 80 €
Lisähinnat
Tuntipaketti* 150 min
80 €
Tuntipaketti* 90 min
50 €

* Tuntipaketin valikoima: huilu, oboe, trumpetti ja lyömäsoittimet. Tuntipaketteihin ei sisälly instrumenttiopetuksen ryhmäopetus.

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen kurssille on päättynyt, mutta voit tiedustella vapaita kurssipaikkoja STM:n toimistosta, p. 050 414 3442 tai info..

Ilmoittaudu instrumenttiopetukseen!

Ilmoittautuminen on sitova. Aitoon musiikkikursseilla on rajallinen määrä paikkoja ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Kurssien osanottajille lähetetään ilmoittautumisajan päätyttyä kurssikirje ja lasku kurssimaksusta. Kurssipaikan voi vahvistaa maksamalla kurssilaskun eräpäivään mennessä.

Peruutusehdot

Mikäli kurssin osanottaja joutuu perumaan osallistumisensa pätevistä syistä (ns. force majeure, sairastuminen) ilmoittautumisajan päätyttyä, ei peruutusmaksua veloiteta. Muista syistä peruutusmaksu on 30 €. Peruutukset Suomen Työväen Musiikkiliiton toimistoon p. 050 414 3442 tai info.

Lisätietoja

Lisätietoja saa Suomen Työväen Musiikkiliiton toimistosta, p. 050 414 3442 tai info.