Aitoon musiikkikurssien puhallinleiri järjestetään 23.−30.6.2020 Anna Tapion koululla Aitoossa Pälkäneellä.

Puhallinleirille ovat tervetulleita kaikenikäiset ja -tasoiset puhallin- tai lyömäsoitinten harrastajat. Leirille voi tulla myös ilman aiempaa soittokokemusta aloittamaan soittoharrastuksen minkä ikäisenä tahansa tai vaikkapa aloittamaan uuden lisäsoittimen soittamisen.

Puhallinleirin opetuksen pääpaino on orkesterisoitossa. Leirillä on neljä eritasoista puhallinorkesteria, joihin leiriläiset osallistuvat soittokokemuksensa mukaan:

A-orkesteri: edistyneimmät soittajat
B-orkesteri: n. 3−6 vuotta soittaneet
C-orkesteri: n. 1−2 vuotta soittaneet
D-alkeisorkesteri: vasta-alkajat

Orkesterisoiton lisäksi leirillä on henkilökohtaisia soittotunteja. Jokainen leiriläinen saa oman instrumenttinsa yksilöopetusta 6 x 30 minuuttia leirin aikana. Lisämaksusta on mahdollista saada pidennetyt soittotunnit (soittotuntien pituus 45 minuuttia). Pitempiä soittotunteja suositellaan erityisesti soittoharrastuksessaan pitemmällä oleville soittajille.

Soittotunneilla keskitytään jokaisen osallistujan henkilökohtaiseen tilanteeseen. Opettajilta voi saada apua ja vinkkejä jokapäiväiseen harjoitteluun, sooloteokseen tutustumiseen tai vaikka orkesterissa soitettavien kappaleiden stemmoihin. Lisämaksusta soittotunteja voi saada useammassakin instrumentissa. Leirillä tarjotaan opetusta seuraavissa soittimissa: huilu, klarinetti, oboe, fagotti, saksofoni, käyrätorvi, trumpetti, pasuuna, baritonitorvi, tuuba ja lyömäsoittimet.

Soitonopettajat tarjoavat myös kamarimusiikin opetusta. Joka päivä on tarjolla myös eritasoisia musiikin hahmottamisen (musiikin perusteiden) ryhmiä, kamarimusisointimahdollisuus pianistin kanssa sekä monenlaisia muita musisointimahdollisuuksia. Lisämaksusta on mahdollista saada myös vapaan säestyksen opetusta pianolla (3 x 30 min).

Puhallinleirin opettajat ja kapellimestarit löytyvät Henkilökunta-sivulta.

Leirihinnat
Puhallinleiri 595 €
Puhallinleiri, alle 12 v.
Leirihinnat STM:n jäsenryhmien jäsenille
Puhallinleiri 555 €
Puhallinleiri, alle 12 v. 490 €
Lisähinnat
Lisäsoitin 6 x 30 min 130 €
45 minuutin soittotunnit
Vapaan säestyksen tunnit 3 x 30 min 65 €

Leirihinta sisältää opetuksen (soittotunnit yhdessä soittimessa 6 x 30 min, orkesterit, säestystunnit yms. kamarimusiikin ja musiikin hahmottamisen opetuksen) sekä täysihoidon (ruokailut ja majoitus 2–3 hengen huoneissa Anna Tapion koululla).

Lisätietoja puhallinleirin käytännön asioista voit lukea Yleisinfo-sivulta.

Ilmoittaudu puhallinleirille! Ilmoittautuminen päättyy 15.5.2020.

Ilmoittautuminen on sitova. Aitoon musiikkikursseilla on rajallinen määrä paikkoja ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Kurssien osanottajille lähetetään kesäkuussa kurssikirje ja lasku kurssimaksusta. Kurssipaikan voi vahvistaa maksamalla kurssilaskun eräpäivään mennessä.

Mikäli ilmoittautumisen joutuu perumaan (pätevät syyt perua: force majour, lääkärintodistus) ilmoittautumisajan päätyttyä, on peruutusmaksu 100 €. Peruutukset Suomen Työväen Musiikkiliiton toimistoon p. 010 322 6644 tai info.