Aitoon musiikkikurssien kuoronjohtokurssi järjestetään 23.–28.6.2020. Kurssi on tarkoitettu kaikille kuoronjohdosta kiinnostuneille, niin kuorojen varajohtajille, aloittaville kuoronjohtajille kuin myös pitempään kuoronjohtajana toimineille. Kurssi sopii myös kuorolaulajille, jotka haluavat saada lisäoppia kuoroharrastukseensa johtamisen näkökulmasta. Kurssille ovat siis tervetulleita kaikki aloittelijoista kokeneisiin konkareihin!

Kuoronjohtokurssilla opiskellaan kuoronjohdon perustaitoja tiiviissä paketissa: johtamistekniikkaa, kuoron harjoituttamista ja äänenkäytön opettamista kuorolle. Kuoronjohdon opetus tapahtuu ryhmäopetuksena ja kurssin harjoituskuoron muodostavat kurssilaiset itse. Kuoronjohdon opetuksen apuna käytetään videointia.

Kuoronjohdon kouluttajina toimivat Markus Yli-Jokipii ja Timo Lehtovaara.

Kurssihintaan kuuluu kuoronjohto-opetuksen lisäksi yksityistunteja laulussa sekä pianonsoitossa. Lauluopettajana toimii Leila Saari ja pianonsoittoa opettaa Mirva Helske. Pianotunnit keskittyvät partituurinsoiton ja vapaan säestyksen opiskeluun.

Kurssilaisten on mahdollista lisämaksusta saada yksityistunteja kuorosovitusten tekemisessä (opettajina Timo Lehtovaara ja Esko Eirola). Tunneilla voi työstää eteenpäin aiemmin tehtyjä tai aloitettuja kuoro- ja lauluyhtyesovituksia opettajien ohjauksessa. Lisämaksusta kurssilaiset voivat saada yksityistunteja myös puhallinleirin opetusvalikoiman soittimissa.

Kuoronjohtokurssin loppupuolella järjestetään pienimuotoinen konsertti, jossa kaikki kurssin osanottajat esiintyvät kuoronjohtajina ja kurssikuoron laulajina.

Kurssihinnat
Kuoronjohtokurssi 560 €
STM:n jäsenryhmien jäsenet
Lisähinnat
Kuorosovitustunnit 3 x 30 min 65 €
Soittotunnit (puhallinleirin soittimet) 3 x 30 min 65 €

Kurssihinnat sisältävät kurssin opetuksen (kuoronjohdon opetus sekä laulu- ja pianotunnit) ja täysihoidon (ruokailut ja majoitus 2–3 hengen huoneissa Anna Tapion koululla).

Lisätietoja Aitoon musiikkikurssien käytännön asioista voit lukea Yleisinfo-sivulta.

Ilmoittaudu kuoronjohtokurssille! Ilmoittautuminen päättyy 15.5.2020.

Ilmoittautuminen on sitova. Aitoon musiikkikursseilla on rajallinen määrä paikkoja ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Kurssien osanottajille lähetetään kesäkuussa kurssikirje ja lasku kurssimaksusta. Kurssipaikan voi vahvistaa maksamalla kurssilaskun eräpäivään mennessä.

Mikäli ilmoittautumisen joutuu perumaan (pätevät syyt perua: force majour, lääkärintodistus) ilmoittautumisajan päätyttyä, on peruutusmaksu 70 €. Peruutukset Suomen Työväen Musiikkiliiton toimistoon p. 010 322 6644 tai info.