Etä-Aitoon musiikkikursseilla järjestetään instrumenttiopetusta 23.–28.6.2020.

Etäopetusta voi saada seuraavissa puhallinorkesterin soittimissa:

• huilu
  • oboe
  • fagotti
  • saksofoni
  • käyrätorvi
  • trumpetti
  • pasuuna
  • baritonitorvi
  • lyömäsoittimet

Lisäksi etäopetusta voi saada laulussa ja vapaassa säestyksessä pianolla.

Instrumenttiopettajat löydät Henkilökunta-sivulta

Tarvittava laitteisto

Tunnit järjestetään etäopetuksena pääosin Zoom-sovelluksen kautta (ohjeita sovelluksen käyttöön ennen kurssia lähetettävässä kurssikirjeessä). Tuntien ajankohdat ja käytettävät ohjelmistot sovitaan opettajan kanssa. Oppilaalla tulisi olla jokin älylaite (puhelin tai tabletti) tai tietokone video- ja ääniyhteydellä ja mahdollisimman stabiili internetyhteys.

Opetussisältö

Instrumenttiopetus sisältää etäopetuksena 180 min yksityisopetusta (esim. 6 x 30 min tai 4 x 45 min, sovitaan opettajan kanssa) sekä 90 min ryhmäopetusta (esim. 2 x 45 min). Laulussa ja vapaassa säestyksessä opetukseen kuuluu vain yksityisopetus (180 min) etäopetuksena.

Soitto- ja laulutunneilla keskitytään jokaisen osallistujan henkilökohtaiseen tilanteeseen. Opettajilta voi saada apua ja vinkkejä vaikkapa jokapäiväiseen harjoitteluun tai omaan ohjelmistoon tutustumiseen. Ryhmätuntien aiheet valmistelee jokainen opettaja omalle oppilasryhmälleen. Ryhmätunnit eivät pääsääntöisesti ole soittamisen ohjausta tai kamarimusiikkia, vaan muuten soittamiseen / musiikin harrastamiseen liittyvää opetusta.

Vapaan säestyksen etätunneilla voi tehdä säestyksiä oppilaan valitsemiin kappaleisiin (esimerkiksi joku tuttu laulettava kappale/melodia) tai opiskella vapaan säestyksen perusteita ilman erityistä ohjelmistoa. Opetus toteutetaan videoyhteytenä ja/tai ohjevideoina, jotka jäävät oppilaiden käyttöön myös kurssin jälkeen. Oppilas tarvitsee jonkinlaisen kosketinsoittimen kurssille osallistuakseen.

Kurssin kohderyhmä

Soittotunnit sopivat kaiken ikäisille, mutta kaikkein pienimpien oppilaiden kanssa olisi hyvä olla aikuinen paikalla varsinkin teknisten asioiden takia. Soittamisen aloittamista emme etä-Aitoon musiikkikurssien kautta suosittele.

Lisäpaketit

Voit valita lisämaksusta kurssisi oheen lisätuntipaketteja yhdessä tai useammassa soittimessa, laulussa tai vapaassa säestyksessä. Kussakin oppiaineessa voi saada etäopetusta 180 min tai 90 min. Tuntipaketti jaetaan 3060 minuutin mittaisiin oppitunteihin opettajan kanssa sovittavalla tavalla.

Kurssihinnat
Instrumenttiopetus (puhallin- ja lyömäsoittimet)
100 €
Instrumenttiopetus (laulu ja vapaa säestys) 80 €
Instrumenttiopetus STM:n jäsenryhmien jäsenille 80 €
Lisähinnat
Tuntipaketti* 180 min
80 €
Tuntipaketti* 90 min
50 €

* Tuntipaketin valikoima: laulu, vapaa säestys / partituurinsoitto, huilu, oboe, fagotti, saksofoni, käyrätorvi, trumpetti, pasuuna, baritonitorvi ja lyömäsoittimet. Tuntipaketteihin ei sisälly instrumenttiopetuksen ryhmäopetus.

Ilmoittaudu instrumenttiopetukseen! Ilmoittautuminen päättyy 8.6.2020.

Ilmoittautuminen on sitova. Etä-Aitoon musiikkikursseilla on rajallinen määrä paikkoja ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Kurssien osanottajille lähetetään ilmoittautumisajan päätyttyä kurssikirje ja lasku kurssimaksusta. Kurssipaikan voi vahvistaa maksamalla kurssilaskun eräpäivään mennessä.

Peruutusehdot

Mikäli ilmoittautumisen joutuu perumaan (pätevät syyt perua: force majour, lääkärintodistus) ilmoittautumisajan päätyttyä, on peruutusmaksu 20 €. Peruutukset Suomen Työväen Musiikkiliiton toimistoon p. 010 322 6644 tai info.

Lisätiedot

Lisätietoja etä-Aitoon musiikkikurssien käytännön asioista voit lukea Yleisinfo-sivulta. Lisätietoja saa myös Suomen Työväen Musiikkiliiton toimistosta, p. 010 322 6644 tai info.