Aitoon musiikkikursseilla järjestetään tänä vuonna myös Hyvinvointia äänelle -kurssi 26.–28.6.2020.

Kurssi ​ on suunnattu kuorolaulajille ja muille äänenkäytön kehittämisestä kiinnostuneille laulajille. ​Ääni ja sen käyttäminen on osa ihmisen kokonaisuuden toimintaa. Kurssilla tutustumme tähän kokonaisuuteen mm. Alexander-tekniikan keinoja käyttäen. ​Käytännön työskentelyn kautta tutkimme, miten on mahdollista löytää kevyempi tapa olla, liikkua ja antaa äänen toimia. ​Kun olemiseen ja liikkumiseen käytetty ylimääräinen jännitys vähenee, pääsevät myös hengitykseen ja äänentuottoon osallistuvat lihakset toimimaan vapaammin. Äänelle tulee lisää tilaa ja siitä tulee ilmaisuvoimaisempi.

Kurssille tarvitset mukaan mukavan vaatetuksen, jossa voit liikkua ja maata lattialla jumppapatjan päällä. Valitse etukäteen ainakin yksi laulu, jota voit työskentelyn yhteydessä laulaa ilman nuottia. Ota nuotti myös kurssille mukaan.

Kurssin kouluttajana toimii Katja Harilo.

Kurssi alkaa pe 26.6. n. klo 15 ja päättyy su 28.6. n. klo 18. Tarkempi aikataulu varmistuu kevään aikana.

Kurssihinnat
Kurssimaksu 240 €
Kurssimaksu STM:n jäsenryhmien jäsenille
200 €

Kurssihinnat sisältävät kurssin opetuksen ja täysihoidon (ruokailut ja majoitus 2–3 hengen huoneissa Anna Tapion koululla).

Lisätietoja Aitoon musiikkikurssien käytännön asioista voit lukea Yleisinfo-sivulta.

Ilmoittaudu kurssille! Ilmoittautuminen päättyy 15.5.2020.

Ilmoittautuminen on sitova. Aitoon musiikkikursseilla on rajallinen määrä paikkoja ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Kurssien osanottajille lähetetään kesäkuussa kurssikirje ja lasku kurssimaksusta. Kurssipaikan voi vahvistaa maksamalla kurssilaskun eräpäivään mennessä.

Mikäli ilmoittautumisen joutuu perumaan (pätevät syyt perua: force majour, lääkärintodistus) ilmoittautumisajan päätyttyä, on peruutusmaksu 50 €. Peruutukset Suomen Työväen Musiikkiliiton toimistoon p. 010 322 6644 tai info.