Aitoon musiikkikurssien kuoronjohtokurssi järjestetään 25.–30.6.2019. Kurssi on tarkoitettu kaikille kuoronjohdosta kiinnostuneille, niin kuorojen varajohtajille, aloittaville kuoronjohtajille kuin myös pitempään kuoronjohtajana toimineille. Kurssi sopii myös kuorolaulajille, jotka haluavat saada lisäoppia kuoroharrastukseensa johtamisen näkökulmasta. Kurssille ovat siis tervetulleita kaikki aloittelijoista kokeneisiin konkareihin!

Kuoronjohtokurssilla opiskellaan kuoronjohdon perustaitoja tiiviissä paketissa: johtamistekniikkaa, kuoron harjoituttamista ja äänenkäytön opettamista kuorolle. Kuoronjohdon opetus tapahtuu ryhmäopetuksena ja kurssin harjoituskuoron muodostavat kurssilaiset itse. Kuoronjohtokurssilaisilla on mahdollisuus tutustua myös rytmimusiikin johtamiseen samaan aikaan järjestettävän kuorolaulukurssin kanssa. Kuoronjohdon opetuksen apuna käytetään videointia.

Kuoronjohdon kouluttajana toimii Nikke Isomöttönen, joka on monipuolinen musiikin ammattilainen, jonka alaa ovat niin opetus-, kapellimestari- ja kuoronjohtajan tehtävät kuin myös musiikkihallinto. Isomöttönen on toiminut Jyväskylässä useiden kuorojen ja orkestereiden johtajana.

Kurssihintaan kuuluu kuoronjohto-opetuksen lisäksi yksityistunteja laulussa sekä pianonsoitossa. Lauluopettajina toimivat Minja Niiranen ja Leila Saari ja pianonsoittoa opettaa Heidi Kuusava. Pianotunnit keskittyvät partituurinsoiton ja vapaan säestyksen opiskeluun. Kurssilaisten on mahdollista saada myös ohjausta kuorosovitusten tekemiseen (opettajana Esko Eirola) sekä osallistua kuorolaulukurssin musiikin hahmottamisen (musiikin perusteiden) opetukseen (opettajana Vesa Lintula). Lisämaksusta kurssilaiset voivat saada yksityistunteja puhallinleirin opetusvalikoiman soittimissa.

Kuoronjohtokurssin lopuksi järjestetään pienimuotoinen konsertti, jossa kaikki kurssin osanottajat esiintyvät kuoronjohtajina ja kurssikuoron laulajina.

Kurssihinnat
Kuoronjohtokurssi 590 €
STM:n jäsenryhmien jäsenet
Kirkkomusiikkiliiton jäsenet 570 €
Lisähinnat
Soittotunnit (puhallinleirin soittimet) 3 x 30 min 65 €

Kurssihinnat sisältävät kurssin opetuksen (kuoronjohdon opetus, laulu- ja pianotunnit, kuorosovittaminen ja musiikin hahmottamisen opetus) ja täysihoidon (ruokailut ja majoitus 2–3 hengen huoneissa Anna Tapion koululla).

Lisätietoja Aitoon musiikkikurssien käytännön asioista voit lukea Yleisinfo-sivulta.

Ilmoittautuminen kuoronjohtokurssille on päättynyt ja kurssi on täynnä, mutta peruutuspaikoille on mahdollista ilmoittautua. Otathan yhteyttä Suomen Työväen Musiikkiliiton toimistoon ennen kuin täytät ilmoittautumislomakkeen peruutuspaikkaa varten ao. linkin kautta.

Ilmoittautuminen KUORONJOHTOKURSSILLE

Tietojen täyttämisen jälkeen paina "lähetä". Ilmoittautumislomakkeen lähettämisestä ei tule automaattista vahvistusviestiä, vaan Suomen Työväen Musiikkiliiton henkilökunta vahvistaa ilmoittautumisen lähettämällä sähköpostiviestin muutaman päivän sisällä.

Ilmoittautuminen päättyy 15.5.2019.

Ilmoittautuminen on sitova. Aitoon musiikkikursseilla on rajallinen määrä paikkoja ja ne täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Kurssien osanottajille lähetetään kesäkuussa kurssikirje ja lasku kurssimaksusta. Kurssipaikan voi vahvistaa maksamalla kurssilaskun eräpäivään mennessä.

Mikäli ilmoittautumisen joutuu perumaan (pätevät syyt perua: force majour, lääkärintodistus) ilmoittautumisajan päätyttyä, on peruutusmaksu 70 €. Peruutukset mahdollisimman pian Suomen Työväen Musiikkiliiton toimistoon p. 010 322 6644 tai info.