Suomen Työväen Musiikkiliitto järjestää lokakuussa koulutusviikonlopun yhteistyössä STM:n Uudenmaan piirin ja Helsingin suomenkielisen työväenopiston kanssa Helsingissä. Luvassa on jälleen laadukasta ja monipuolista koulutusta. Lauantaina 27.10. keskitytään äänenmuodostukseen niin yksilönä kuin kuorolaulajanakin. Kouluttajina lauantaina ovat Teppo Lampela ja Laura Salovaara. Sunnuntaina 28.10. on luvassa paneutumista esiintymisjännityksen käsittelyyn ja katsaus musiikinteoriaan. Esiintymisjännityskoulutuksesta vastaa Jutta Holmberg ja musiikinteoriaa opettaa Vesa Lintula.

Varsinkin sunnuntain koulutukset sopivat kaikille, mutta myös lauantain koulutuksessa riittää antia myös soittajille! STM:n jäsenien on mahdollista osallistua myös pelkästään sunnuntain koulutuspäivään. (Mainitse siitä ilmoittautumisen lisätietokentässä)

Lauantai 27.10.
klo 10-13 Kuorolaisen äänenkäyttö / Teppo Lampela
Tutustumista omaan ja muiden ääniin.

Omakustanteinen lounas/eväät

klo 14-17 Kuorolaulun ABC / Laura Salovaara
Millaisia kuoroja on olemassa ja miten löydän itselleni sopivan? Miten kuoron koelauluun valmistaudutaan? Mitä se johtaja siellä huitoo? Tutustumme laulaen, kokeillen, kuunnellen ja keskustellen kuorolaulun perusasioihin. Koulutus sopii aivan aloittelijoille, mutta myös pidempään laulua harrastaneille on luvassa uusia haasteita.

Sunnuntai 28.10.
klo 10-13 Irti esiintymisjännityksestä / Jutta Holmberg
Esiintymisjännityksen kanssa Jutta kamppaili useita vuosia, kunnes alkoi löytää avaimia sen taltuttamiseen. Niin vuosien saatossa muovautui oma metodi, jonka avulla voi päästä jännityksestä eroon tai ainakin oppia elämään sen kanssa.

Omakustanteinen lounas/eväät

klo 14-17 Musiikin teoriaa musiikin harrastajille / Vesa Lintula
Mihin tarvitaan nuotteja?
Miten nuoteista saisi enemmän irti?
Mitä kaikkea tietoa nuoteista löytyy?
Näihin ja muihin mieleen tuleviin kysymyksiin haemme vastauksia musiikin teorian kurssilla.

Hinta: 27 e

Paikka: Kanneltalo, Helsingin Kannelmäessä

Ilmoittautumiseen pääset tästä. Ilmoittautuminen on vielä auki.