Koulutuksessa tutustutaan kehorytmiikkaan ja barbershop-lauluun. Kouluttajina toimivat Miia Luoma ja Atte Heikkinen.

Kehorytmiikkaa kuorolaulajille -kurssilla tutustutaan bodypercussion alkeisiin. Harjoittelemme yhdessä tapoja tuottaa erilaisia rytmejä keholla ja yhdistämme näitä rytmejä lauluun. Kehorytmiikka on tehokas tapa sitoa yhteen liike, musiikki ja kehollisuus. Olet itse soitin, se on valtavan hieno lähtökohta!

Kurssin vetäjä, muusikko ja musiikkipedagogi Miia Luoma yhdistelee pedagogiikassaan yhteislaulua ja rytmiikkaa synnynnäisellä tavalla; hyödyntämällä kehoa rytmin ja äänen tuottamisessa yhteisesti. Palkittuna lauluntekijänä ja lauluyhtyeen taiteellisena johtajana hänelle on kehittynyt mielenkiinto musiikin kokonaisvaltaista vaikuttavuutta kohtaan ja se on herättänyt innon kehorytmiikan välittömyydestä

Barbershop on yhdysvaltalainen a cappella -laulun alalaji, jonka perusteisiin ja avainkäsitteisiin tutustumme Atte Heikkisen johdolla. Atte laulaa bassoa "Clubhouse" -kvartetissa ja johtaa "The Finnish Line" -kuoroa. Hänellä on kokemusta barbershopin kilpailulavoilta sekä Euroopasta että Yhdysvalloista, ja lauantaina pääsemme itse kokeilemaan tätä neliäänistä laulumuotoa.