#harrastankotona #lauluajasoittoa
#övarhemma #sångochmusik
– etäharrastamisen mahdollisuuksia musiikkiryhmien jäsenille

Musiikin harrastusjärjestöt toteuttavat yhteistyössä viikoittaisen harrastusmahdollisuuden verkkoon. Harrastan kotona -toiminnassa julkaistaan joka viikko uutta verkkosisältöä.

Sisällöt löytyvät musiikin harrastusjärjestöjen verkkosivuilta:

Finlands svenska kyrkosångsförbund
Finlands svenska sång- och musikförbund rf
Suomen Kirkkomusiikkiliitto ry
Suomen Työväen Musiikkiliitto ry
Suomen Kuoronjohtajayhdistys ry
Suomen Puhallinorkesteriliitto ry
Sulasol ry

Toiminta-ajatuksena on luoda harrastusmahdollisuuksia myös niille, jotka eivät vallitsevassa koronatilanteessa pääse harrastamaan musiikkia yhdessä muiden kanssa tavanomaiseen tapaan.

Luvassa on muun muassa verkkoseminaareja, uuden ohjelmiston oppimisen haasteita, tietokilpailuja ja niin edelleen. Toiminta on kaikille vapaata. Musiikin harrastajat voivat tehdä itsenäisesti haluamiaan osioita materiaalista tai esimerkiksi kuoro- ja orkesterijohtajat voivat ohjata harrastajiaan tekemään tehtäviä verkkosivuilta.

Toivomme kaikille hyviä harrastushetkiä musiikin parissa!

viikko 48: Tehtävä nuotinlukuoppaasta

Kapellimestari ja kuoronjohtaja Satu Simola luo pientä askaretta kuorolaulajille kirjoittamansa Luen laulaen -oppaan pohjalta. Lue lisää viikkokohtaiselta tehtäväsivulta, jolle pääset yläpuolella olevasta linkistä.

viikko 49: Osallistu etäkoulutukseen konserttien tuottamisesta!

Suomen Työväen Musiikkiliitto järjestää maanantaina 30.11. klo 17–19 etäkoulutuksen konserttien tuottamisesta. Koulutus on suunnattu kaikille musiikinharrastajille, jotka osallistuvat konserttien järjestämiseen eli jaossa on hyödyllistä tietoa kaikille! Lue lisää viikkokohtaiselta tehtäväsivulta, jolle pääset yläpuolella olevasta linkistä.