#harrastankotona #lauluajasoittoa
#övarhemma #sångochmusik
– etäharrastamisen mahdollisuuksia musiikkiryhmien jäsenille

Musiikin harrastusjärjestöt toteuttavat yhteistyössä viikoittaisen harrastusmahdollisuuden verkkoon. Harrastan kotona -toiminnassa julkaistaan joka viikko uutta verkkosisältöä.

Sisällöt löytyvät musiikin harrastusjärjestöjen verkkosivuilta:

Finlands svenska kyrkosångsförbund
Finlands svenska sång- och musikförbund rf
Suomen Kirkkomusiikkiliitto ry
Suomen Työväen Musiikkiliitto ry
Suomen Kuoronjohtajayhdistys ry
Suomen Puhallinorkesteriliitto ry
Sulasol ry

Toiminta-ajatuksena on luoda harrastusmahdollisuuksia myös niille, jotka eivät vallitsevassa koronatilanteessa pääse harrastamaan musiikkia yhdessä muiden kanssa tavanomaiseen tapaan.

Luvassa on muun muassa verkkoseminaareja, uuden ohjelmiston oppimisen haasteita, tietokilpailuja ja niin edelleen. Toiminta on kaikille vapaata. Musiikin harrastajat voivat tehdä itsenäisesti haluamiaan osioita materiaalista tai esimerkiksi kuoro- ja orkesterijohtajat voivat ohjata harrastajiaan tekemään tehtäviä verkkosivuilta.

Toivomme kaikille hyviä harrastushetkiä musiikin parissa!

viikko 13: Suomen Mieskuoroliitto esittää: #harrastankotona Serenadeja!

Ilkka Aunu ja Viipurin Lauluveikkojen kvartetti opettavat tällä videolla stemmat Leevi Madetojan rakastettuun serenadiin Hän kulkevi kuin yli kukkien Eino Leinon sanoihin.

Nuotin voi ladata harjoittelua varten pdf:nä osoitteesta tästä linkistä

Suomen Mieskuoroliitto järjestää myös 17.-18.4.2021 laajemman verkkokoulutuksen serenadiohjelmistosta. Harjoitusmateriaalina on Suomen Mieskuoroliiton julkaisema 30 laulun nuottikokoelma Serenadeja (2019), ja koulutus valmistaa osallistujia serenadimestarin merkin suorituksiin. Kouluttajana toimii videolla tutuksi tuleva Ilkka Aunu Viipurin Lauluveikkojen kvartetin kanssa. Lue lisää koulutuksesta ja ilmoittaudu mukaan viimeistään 11.4.2021: www.mieskuoro.fi/serenadikoulutus2021

Aiemmat tehtävät löytyvät tehtäväarkisto-sivulta.