Turku Jazz Orchestra jatkaa big band -sävellyskilpailun teosten palautusaikaa torstaihin 26.11.2015 saakka, sillä kilpailuun toivotaan vielä lisää sävellyksiä.

Turku Jazz Orchestra järjestää varsinaissuomalaisille ja seudulla vaikuttaville säveltäjille big band -sävellyskilpailun nyt ensimmäistä kertaa. Kilpailijan ei tarvitse välttämättä asua seudulla, vaan muunlaisetkin kytkökset alueeseen ovat mahdollisia. Kilpailun myötä varsinaissuomalaisten musiikin ammattilaisten on mahdollista saada monipuolista osaamistaan esiin ja yleisön kuultavaksi. Kilpailun voittajille on luvassa 1000 euron, 500 euron ja 300 euron palkinnot.

Kilpailutyöt tulee palauttaa 26.11.2015 mennessä, ja kilpailun esikarsintaan osallistutaan anonyymina. Finalisteista päättää Turku Jazz Orchestran asettama esiraati, johon kuuluvat orkesterin taiteellinen johtaja ja kapellimestari Vellu Halkosalmi sekä vibrafonisti Severi Pyysalo.

Kilpailun finaalikonsertti on keskiviikkona 3.2.2016 klo 19.00 Logomon Logi 3 -salissa (Köydenpunojankatu 14, Turku). Voittajista päättää illan aikana kolmihenkinen raati. Tuomariston puheenjohtana toimii jazzmuusikko ja vuonna 2015 Teosto-palkittu Mikko Hassinen sekä jäseninä Flame Jazz ry:n puheenjohtaja, muusikko Jussi Fredriksson ja Severi Pyysalo. Illan aikana myös yleisöllä on mahdollisuus äänestää suosikkiaan.

Kilpailun säännöt löytyvät osoitteesta www.tjo.fi/tapahtuma/savellyskilpailu.

Suomen Kulttuurirahaston Varsinais-Suomen rahasto tukee kilpailua.

Lisätietoja:
Turku Jazz Orchestra