Uusimman jäsenkirjeen voit lukea tästä. Vanhemmat löydät sivun alaosasta vuosittain ryhmiteltynä.

JÄSENKIRJE 4/2022

Tampereella 6.10.2022

Syksyinen tervehdys Suomen Työväen Musiikkiliitosta!

1. TSL-KURSSITUEN HAKU VUODELLE 2023

STM:n jäsenryhmillä on jälleen mahdollisuus hakea STM:n kautta Työväen Sivistysliiton kurssitukea koulutustoimintaansa. TSL-kurssituen haku vuodelle 2023 on käynnissä 24.10.2022 asti osoitteessa www.musiikkiliitto.fi/tsl. Tukea haetaan sähköisellä lomakkeella koko ensi vuodelle eli kaikkiin vuoden 2023 aikana järjestettäviin kursseihin.

Kurssitukea voi hakea jäsenryhmän/piirijärjestön järjestämään koulutustoimintaan tietyin ehdoin. Tarkempaa tietoa löydät STM:n internetsivuilta, www.musiikkiliitto.fi/tsl. Kurssituen enimmäismäärä myönnetään hakemuksen perusteella. Toteutunut kurssi raportoidaan ohjeiden mukaan, minkä jälkeen kurssituen lopullinen määrä vahvistetaan.

Pyydämme huomioimaan hakemuksissanne seuraavat seikat:

• Tutustukaa hakuohjeisiin ennen lomakkeen täyttämistä. Lukekaa myös huolellisesti kysymykset ja kysymyskohtaiset ohjeistukset hakulomakkeelta.
  • Vaikka opetustuntien määrä on hakemusvaiheessa arvio, pyydämme hakijaa tekemään mahdollisimman tarkan suunnitelman kurssin opetustuntien määrästä, ja hakevan vain sen verran opetustunteja, kuin tulee todennäköisesti käyttämään.
  • Varmistakaa, että opetustuntimäärä on laskettu ohjeiden mukaisesti. Mukana tulee siis olla vain hyväksyttäviä tunteja. Yksi opetustunti on 45 minuuttia opetusta.
  • Tutustukaa erityisen huolellisesti ohjeisiin hyväksyttävistä kuluista. Kuluarvioiden tulisi perustua todellisiin arvioihin kurssin kuluista.
  • Muistakaa suunnitella kurssin/kurssien oppimistavoitteet.
  • Jos olette saaneet viime vuosina korjaus-/lisätietopyyntöjä tai ohjeistuksia hakemuksiin liittyen, kerratkaa aiemmin saamanne ohjeet ennen lomakkeen täyttämistä.

Hakuohjeet ja linkki sähköiseen hakulomakkeeseen löytyy STM:n internetsivuilta, www.musiikkiliitto.fi/tsl > hakeminen.

Opastusta TSL-kurssituen hakemiseen saa STM:n toimistolta:
-    toiminnanjohtaja Sanna-Mari Holma, sanna-mari.holma, p. 040 702 3470
-    musiikkisihteeri Marjukka Manner, marjukka.manner, p. 050 414 3442

2. TYÖVÄEN SÄVEL -LEHTI

Työväen Sävel -lehden sähköinen numero 3–4/22 ilmestyy viikolla 48. Lehden aineistopäivä on 1.11.2022.

Jäsenryhmillä on mahdollisuus kirjoittaa Työväen Sävel -lehden Kaikuja kentältä -palstalle kirjoituksia jäsenryhmien toiminnasta. Jutun suosituspituus on 2 000 merkkiä, ja lisäksi toivomme jutun yhteydessä julkaistavaa kuvaa. Jutut voi lähettää word-dokumenttina sähköpostilla osoitteeseen sanna-mari.holma. Liitäthän mukaan kuvan jpg- tai png-muodossa ja ilmoitat kuvaajan nimen. Myös pidempiä juttuja otetaan lehteen tapauskohtaisesti. Ota etukäteen yhteyttä ja sovi tarkemmin asiasta!

Lehden ilmestyttyä lähetetään jäsenryhmien yhteyshenkilöille sähköpostitse linkki sähköiseen lehteen. Myös jäsenryhmien muut jäsenet ja muut lehden lukijat voivat saada sähköpostitse tiedon lehden ilmestymisestä ilmoittamalla yhteystiedot sähköisen lomakkeen kautta. Sähköiseen lomakkeeseen pääsee liiton internetsivujen kautta, www.musiikkiliitto.fi/tyovaen-savel/

Aurinkoista syksyä!

SUOMEN TYÖVÄEN MUSIIKKILIITTO (STM) RY