Uusimman jäsenkirjeen voit lukea tästä. Vanhemmat löydät sivun alaosasta vuosittain ryhmiteltynä.

JÄSENKIRJE 2/2022

Tampereella 21.2.2022

Helmikuinen tervehdys Suomen Työväen Musiikkiliitosta!

1. NASOM 2022 – SITOVAT ILMOITTAUTUMISET 15.3. MENNESSÄ

NASOMin pohjoismaisia työväen musiikkijuhlia vietetään Helsingissä 9.–12.6.2022. Tapahtuman sitovat ilmoittautumiset tulee tehdä 15.3.2022 mennessä sähköisellä lomakkeella.

Lisätietoja tapahtumasta: www.nasom.info/ohjelma

2. KOULUTUSTA NASOM 2022 -TAPAHTUMAN YHTEISLAULUISTA

Tervetuloa Uudenmaan piirin järjestämään koulutukseen, jossa on luvassa äänen- ja kehonhuoltoa sekä Nasomin musiikkijuhlien yhteislauluharjoitukset. Koulutus järjestetään 19.3.2022 klo 10–15 Helsingissä ja Zoomissa (vain yhteislaulut).

Päivän aluksi MuM, oopperalaulaja Jutta Holmberg pitää äänen- ja kehonhuoltokoulutuksen vain lähiopetuksena klo 10–12. Klo 13–15 harjoitellaan Nasomin juhlilla esitettäviä yhteiskappaleita Vesa Lintulan johdolla. Yhteislaulukoulutukseen voi osallistua myös etäyhteydellä. Koulutuksen aikana otetaan yhteyttä myös muihin Pohjoismaihin ja harjoitellaan mahdollisuuksien mukaan yhdessä.

Lähiopetus järjestetään Helsingin suomenkielisen työväenopiston Opistotalon Viipurinsalissa (2. krs, Helsinginkatu 26, Helsinki) ja etäkoulutus Zoomin kautta. Koulutustilaisuus on jäsenille ilmainen.

Harjoiteltavat kappaleet:
Oskar Gyldmark, sov. Vesa Lintula: Det er Norden
Heikki Valpola: En droppe i havet, viimeinen osa
Kaj Chydenius: Kalliolle, kukkulalle
Jean Sibelius: Finlandia-hymnen (ruotsiksi ja suomeksi)

Ilmoittautumiset Uudenmaan piirin sihteerille viimeistään 16.3.2022 osoitteella stm.uusimaa. Nuotti- ja stemmanauhatiedustelut Uudenmaan piirin sihteeriltä.

3. TSL-KURSSITUEN KÄYTTÖÖN LIITTYVÄ KOULUTUS

Maaliskuussa järjestetään kolme koulutustilaisuutta TSL-tuen käyttöön liittyen. Tilaisuudet järjestetään etäkoulutuksina zoom-sovelluksella ti 22.3. klo 17.30, pe 25.3. klo 14 ja ke 30.3. klo 8.30. Koulutusten sisältö on keskenään sama. Koulutuksen kesto on n. 1,5 h.

Koulutuksissa keskitytään vuoden 2022 muuttuneisiin käytäntöihin, mm. profiilitietolomakkeen käyttöön ja tositetarkastuksiin sekä perehdytään talousraportoinnissa huomioon otettaviin asioihin viime vuoden koulutuksia tarkemmin.

Koulutukseen osallistumista suositellaan kaikille TSL-tuen raportoinnista vastaaville jäsenryhmien ja piirijärjestöjen edustajille. Koulutukseen ilmoittaudutaan 15.3. mennessä sähköisellä lomakkeella.

4. AITOON MUSIIKKIKURSSIT 2022

Aitoon musiikkikurssit järjestetään jälleen koronatilanteen niin salliessa 28.6.–5.7.2022 Aitoossa, Pälkäneellä. Ohjelmassa on puhallinleiri, kapellimestarien perus- ja mestarikurssit ja kuoronjohtokurssi (28.6. –3.7.). Lisäksi ohjelmassa on kuorolaulajille suunnattu äänen- ja kehonhuollon kurssi 1.–3.7.2022.

Kurssien tiedotusta voi seurata Aitoon musiikkikurssien internetsivuilla.

SUOMEN TYÖVÄEN MUSIIKKILIITTO (STM) RY

Sanna-Mari Holma, toiminnanjohtaja