Uusimman jäsenkirjeen voit lukea tästä. Vanhemmat löydät sivun alaosasta vuosittain ryhmiteltynä.

Jäsenkirje 4 / 2019

Tampereella 9.10.2019

Lokakuinen tervehdys Suomen Työväen Musiikkiliitosta,

ohessa uusin jäsenkirjeemme, josta löydätte STM:n ajankohtaisia tiedotteita.

1. TSL-KURSSITUEN HAKU VUODELLE 2020

STM:n jäsenryhmillä on jälleen mahdollisuus hakea Työväen Sivistysliiton kurssitukea toimintaansa. TSL-kurssituen haku vuodelle 2020 on parhaillaan käynnissä osoitteessa www.musiikkiliitto.fi/tsl. Haku päättyy 27.10.2019.

Tukea haetaan koko ensi vuodelle eli kaikkiin vuoden 2020 aikana järjestettäviin kursseihin. Kurssitukea voi hakea kurssimuotoiseen koulutustoimintaan. Kurssi on suunniteltu opinnollinen tapahtuma, jossa vähintään 10 opiskelijan ryhmä perehtyy kouluttajan johdolla opiskeltavaan aiheeseen. Kurssille pitää määritellä oppimistavoitteet. Kurssituen enimmäismäärä myönnetään hakemuksen perusteella. Toteutunut kurssi raportoidaan ohjeiden mukaan, minkä jälkeen kurssituen lopullinen määrä vahvistetaan.

Tarkempaa tietoa löydät STM:n internetsivuilta.

2. LIITTOKOKOUS JYVÄSKYLÄSSÄ 26.10.2019

STM:n sääntömääräinen liittokokous järjestetään 26.10.2019 klo 15 Jyväskylässä Puistokoululla (Puistokatu 7–9, 40100 Jyväskylä). Jäsenryhmille on lähetetty liittokokouskutsu syyskuussa. Jäsenryhmien tulee toimittaa valtakirja äänivaltaisesta kokousedustajastaan 11.10.2019 mennessä liiton toimistoon.

Mikäli liittokokouskutsu ei ole tavoittanut jäsenryhmäänne, otattehan pikaisesti yhteyttä liiton toimistoon, info tai p. 010 322 6644.

Liittokokouksen yhteydessä järjestetään samana päivänä klo 11 alkaen kehoon ja hengitykseen liittyvää koulutusta, joka soveltuu niin laulajille kuin soittajillekin. Koulutukseen mahtuu 40 henkeä. Koulutuksen ilmoittautuminen päättyy 11.10.2019. Lisätietoja liiton internetsivuilta.

3. JOULUTERVEHDYKSET TYÖVÄEN SÄVEL -LEHTEEN

Vuoden viimeisessä Työväen Sävel -lehden numerossa julkaistaan perinteiset joulu- ja uudenvuodentervehdykset. Tervehdysten tarkoituksena on toivottaa rauhaisaa joulunaikaa muille Suomen Työväen Musiikkiliiton ryhmille ja tukea lehtemme olemassaoloa. Työväen Sävel 4/19 ilmestyy 4. joulukuuta.

Ryhmän nimen julkaiseminen lehdessä maksaa 25 € ja sen lisäksi henkilönimet 2 € kappaleelta. Tervehdykseen liittyvät tiedot toimitetaan STM:n toimistolle, minkä jälkeen voitte maksaa tervehdykset suoraan STM:n tilille. Pyydämme käyttämään maksaessanne viitenumeroa. Jokaiselle ryhmälle on oma viitenumeronsa jäsenkirjeen mukana lähetetyssä listassa.

Nimilistojen palautukset ja maksut tarvitsemme 1. marraskuuta mennessä. Voitte lähettää julkaistavat tiedot, maksajan tiedot ja maksutiedot vapaamuotoisesti sähköpostilla (marjukka.manner) tai sähköpostin puuttuessa liitteenä olevalla lomakkeella postitse toimiston osoitteeseen. Tervehdysten maksamisesta yms. käytännöistä on lisätietoja jäsenkirjeen mukana lähetetyssä liitteessä.

4. MUUTOKSIA TOIMISTON HENKILÖKUNNASSA

Marjukka Manner on valittu Suomen Työväen Musiikkiliiton uudeksi musiikkisihteeriksi. Manner aloittaa tehtävässä 1.11.2019. Hän on työskennellyt Suomen Työväen Musiikkiliitossa vuodesta 2015 lähtien eri tehtävissä, mm. tuotantosihteerinä ja toiminnanjohtajan sijaisena.

Marjukka Mannerin yhteystiedot säilyvät ennallaan eli hänet tavoittaa sähköpostitse osoitteesta marjukka.manner ja puhelimitse numerosta 050 414 3442. Manner työskentelee toistaiseksi osa-aikaisesti opintovapaansa vuoksi, eikä ole sen takia tavoitettavissa kaikkina arkipäivinä.

Suomen Työväen Musiikkiliitto etsii parhaillaan uutta osa-aikaista tuotantosihteeriä määräaikaiseen työsuhteeseen. Haku päättyy 24.10.2019 klo 16. Lisätietoja liiton internetsivuilta.

AURINKOISTA LOKAKUUTA TOIVOTTAEN,

Suomen Työväen Musiikkiliitto (STM) ry